Arval – Wielki Test Mobilności Miejskiej
Arval Service Lease Polska, lider rynku wynajmu długoterminowego pojazdów i dostawca różnorodnych rozwiązań z zakresu nowej mobilności, powierzył nam niezwykłe zadanie – sprawdzenie tego, jakie sposoby poruszania się po dużej metropolii są najbardziej efektywne. Tak narodził się pomysł na Wielki Test Mobilności Miejskiej (WTMM). To pierwsze w swoim rodzaju wydarzenie, które miało na celu porównanie różnych środków transportu w mieście i wybranie tych, które są szybkie, tanie i najbardziej ekologiczne.
Pierwsza edycja testu odbyła się w Warszawie w październiku 2023 roku. Sprawdzaliśmy pojazdy na pięciu różnych trasach, z udziałem 20 uczestników, którzy korzystali z samochodów elektrycznych, spalinowych, rowerów, a także komunikacji miejskiej. Zaplanowaliśmy przebieg tras i formułę całego wydarzenia, mierzyliśmy wyniki, a nawet sami wzięliśmy w teście udział jako uczestnicy. Ważnym elementem tego przedsięwzięcia było zaangażowanie dziennikarzy i influencerów jako testerów mobilności. Dzięki temu udało nam się wzbudzić ich zainteresowanie tematem zrównoważonej mobilności, który na co dzień może być postrzegany jako nieco wyeksploatowany.
Za nami także druga edycja WTMM, która we wrześniu 2024 roku przyciągnęła jeszcze więcej uczestników, obejmowała szerszą gamę środków transportu oraz zyskała nowych partnerów i wsparcie władz – patronat honorowy Prezydenta m.st. Warszawy. W rywalizacji wzięło udział 42 uczestników (w tym 23 dziennikarzy i influencerów), którzy startowali z 6 różnych punktów Warszawy, aby dotrzeć do centrum miasta, okolic Ronda Daszyńskiego. Uczestnicy korzystali z 7 różnych sposobów przemieszczania: samochodów elektrycznych i spalinowych, rowerów konwencjonalnych i elektrycznych, skuterów elektrycznych, komunikacji miejskiej oraz przedpłaconej karty mobilnościowej Arval Mobility Pass.
Na bazie zebranych danych przygotowaliśmy raport podsumowujący WTMM 2024. Wyniki testu potwierdziły przewagę mikromobilności w miejskim środowisku.
W rezultacie naszych działań, I edycja WTMM zdobyła nagrodę PRWA Excellence Award, przyznaną przez PR World Alliance oraz dwie nominacje do nagrody Złote Spinacze 2024 – największego konkursu PR w Polsce. Ponadto, agencje PR obsługujące Arval w Belgii i Holandii zainteresowały się wdrożeniem projektu w tych krajach. Z kolei II edycja zyskała szeroki rozgłos i uznanie medialne – w prasie, radiu, telewizji, internecie i mediach społecznościowych ukazało się ponad 1000 publikacji dotyczących tego projektu.