Scroll Top

Agencja NBS wspierała ofertę publiczną Allegro.eu

Agencja NBS Communications, specjalizująca się w PR finansowym, relacjach inwestorskich oraz komunikacji korporacyjnej, wspierała ofertę publiczną akcji (IPO) Allegro.eu. Była to największa tego typu transakcja w historii Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W poniedziałek, 12 października, spółka zadebiutowała na GPW i już od pierwszego dnia notowań jest najwyżej wycenianą firmą na warszawskim parkiecie.

Agencja NBS Communications odpowiadała za zaplanowanie, przygotowanie i realizację kampanii informacyjnej towarzyszącej publicznej ofercie akcji Allegro.eu w Polsce. Koordynację działań komunikacyjnych na rynkach międzynarodowych zapewniła londyńska agencja FTI Communications, której NBS jest partnerem w Polsce.

– To był niezwykły projekt, największy z ponad 130 ofert publicznych, przy jakich mieliśmy okazję pracować w ciągu 30 lat istnienia naszej agencji, a jednocześnie największy w historii polskiego rynku kapitałowego. Wspólnie z FTI zadbaliśmy o to, by wszystkie istotne informacje na temat Allegro oraz poszczególnych etapów oferty publicznej trafiły we właściwym czasie i właściwymi kanałami do mediów krajowych i międzynarodowych, a za ich pośrednictwem także do inwestorów. Naszym zadaniem było również wsparcie zarządu Allegro w komunikowaniu się z pracownikami. Dla powodzenia tej transakcji szczególnie ważnym było dotarcie do doświadczonych inwestorów indywidualnych w Polsce. Obserwując wyniki zapisów na akcje Allegro mamy przekonanie, że dobrze wywiązaliśmy się z tego zadania – powiedział Piotr Wojtaszek, prezes NBS Communications.

Wartość oferty publicznej Allegro.eu wyniosła 9,2 mld zł, a w przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału sięgnie 10,6 mld zł. Oferta skierowana była do krajowych i międzynarodowych inwestorów instytucjonalnych, a także do inwestorów detalicznych w Polsce. Jak poinformowała GPW w Warszawie, akcje Allegro.eu nabyło ponad 36 tysięcy inwestorów indywidualnych. Popyt kilkukrotnie przekroczył dostępną pulę akcji.

Akcje Allegro.eu w ofercie publicznej zostały sprzedane po 43 zł za sztukę, a wynikająca z ceny ofertowej kapitalizacja spółki wynosiła 44 mld zł, co już oznaczało, że jest to najwyżej wyceniana spółka na GPW. W dniu debiutu, 12 października, kurs Allegro.eu wzrósł do 70 zł, czyli o 63% w porównaniu z ceną z IPO, a wartość rynkowa całej spółki sięgnęła niemal 72 mld zł.

– Chciałbym gorąco podziękować zespołom Allegro i FTI, a także pozostałym doradcom, za bardzo owocną i dobrą współpracę przy realizacji tego projektu. Słowa uznania należą się także mojemu zespołowi w NBS, który po raz kolejny dowiódł profesjonalizmu i zaangażowania w pracy na rzecz swojego klienta – dodał Piotr Wojtaszek.

* * *

Allegro to platforma handlowa numer 1 i najbardziej rozpoznawalna marka e-commerce w Polsce. Na dzień 30 czerwca 2020 r. z platformy korzystało ponad 12 mln aktywnych kupujących, którzy mieli dostęp do oferty około 117 tysięcy firm, co przekładało się na średnio 32 mln transakcji miesięcznie w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020 r. Wartość sprzedanych produktów (GMV) w tym okresie wyniosła 28,4 mld zł.

* * *

NBS Communications jest jedną z najbardziej doświadczonych polskich agencji public relations. Od 1990 r. wspieramy naszych klientów w budowaniu i zarządzaniu wizerunkiem firmy oraz w skutecznym komunikowaniu się z otoczeniem. Specjalizujemy się w obsłudze transakcji kapitałowych, relacjach inwestorskich oraz w PR korporacyjnym. Przeprowadziliśmy ponad 130 kampanii wspierających oferty publiczne akcji (IPO) i debiuty giełdowe oraz kilkadziesiąt kampanii towarzyszących fuzjom i przejęciom. Do największych projektów IPO, w których NBS odpowiadał za kampanie informacyjne, należy zaliczyć debiuty giełdowe GPW, PZU, Taurona, Cyfrowego Polsatu, PKN Orlen, Banku Pekao, Allior Banku czy PlayWaya.

Najnowsze wiadomości z NBS
Clear Filters

15 grudnia na głównym rynku GPW w Warszawie zadebiutowała Grupa Murapol. NBS odpowiadał za przygotowanie i realizację kampanii informacyjno-promocyjnej wspierającej IPO.

1 sierpnia 2023 roku rozpoczęliśmy kompleksową obsługę Grupy Dom Development, największego dewelopera mieszkaniowego w Polsce. Współpraca obejmie komunikację korporacyjną Grupy, PR produktowy, a także relacje inwestorskie.

Norweska grupa Hydro sfinalizowała przejęcie Alumetalu, polskiego producenta wtórnego aluminium. Mieliśmy przyjemność pracować przy tej transakcji, realizując kampanię informacyjno-promocyjną wspierającą ogłoszone przez Hydro publiczne wezwanie na wszystkie akcje Alumetalu.