Scroll Top

Agencja NBS wspierała ofertę publiczną Allegro.eu

Agencja NBS Communications, specjalizująca się w PR finansowym, relacjach inwestorskich oraz komunikacji korporacyjnej, wspierała ofertę publiczną akcji (IPO) Allegro.eu. Była to największa tego typu transakcja w historii Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W poniedziałek, 12 października, spółka zadebiutowała na GPW i już od pierwszego dnia notowań jest najwyżej wycenianą firmą na warszawskim parkiecie.

Agencja NBS Communications odpowiadała za zaplanowanie, przygotowanie i realizację kampanii informacyjnej towarzyszącej publicznej ofercie akcji Allegro.eu w Polsce. Koordynację działań komunikacyjnych na rynkach międzynarodowych zapewniła londyńska agencja FTI Communications, której NBS jest partnerem w Polsce.

– To był niezwykły projekt, największy z ponad 130 ofert publicznych, przy jakich mieliśmy okazję pracować w ciągu 30 lat istnienia naszej agencji, a jednocześnie największy w historii polskiego rynku kapitałowego. Wspólnie z FTI zadbaliśmy o to, by wszystkie istotne informacje na temat Allegro oraz poszczególnych etapów oferty publicznej trafiły we właściwym czasie i właściwymi kanałami do mediów krajowych i międzynarodowych, a za ich pośrednictwem także do inwestorów. Naszym zadaniem było również wsparcie zarządu Allegro w komunikowaniu się z pracownikami. Dla powodzenia tej transakcji szczególnie ważnym było dotarcie do doświadczonych inwestorów indywidualnych w Polsce. Obserwując wyniki zapisów na akcje Allegro mamy przekonanie, że dobrze wywiązaliśmy się z tego zadania – powiedział Piotr Wojtaszek, prezes NBS Communications.

Wartość oferty publicznej Allegro.eu wyniosła 9,2 mld zł, a w przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału sięgnie 10,6 mld zł. Oferta skierowana była do krajowych i międzynarodowych inwestorów instytucjonalnych, a także do inwestorów detalicznych w Polsce. Jak poinformowała GPW w Warszawie, akcje Allegro.eu nabyło ponad 36 tysięcy inwestorów indywidualnych. Popyt kilkukrotnie przekroczył dostępną pulę akcji.

Akcje Allegro.eu w ofercie publicznej zostały sprzedane po 43 zł za sztukę, a wynikająca z ceny ofertowej kapitalizacja spółki wynosiła 44 mld zł, co już oznaczało, że jest to najwyżej wyceniana spółka na GPW. W dniu debiutu, 12 października, kurs Allegro.eu wzrósł do 70 zł, czyli o 63% w porównaniu z ceną z IPO, a wartość rynkowa całej spółki sięgnęła niemal 72 mld zł.

– Chciałbym gorąco podziękować zespołom Allegro i FTI, a także pozostałym doradcom, za bardzo owocną i dobrą współpracę przy realizacji tego projektu. Słowa uznania należą się także mojemu zespołowi w NBS, który po raz kolejny dowiódł profesjonalizmu i zaangażowania w pracy na rzecz swojego klienta – dodał Piotr Wojtaszek.

* * *

Allegro to platforma handlowa numer 1 i najbardziej rozpoznawalna marka e-commerce w Polsce. Na dzień 30 czerwca 2020 r. z platformy korzystało ponad 12 mln aktywnych kupujących, którzy mieli dostęp do oferty około 117 tysięcy firm, co przekładało się na średnio 32 mln transakcji miesięcznie w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020 r. Wartość sprzedanych produktów (GMV) w tym okresie wyniosła 28,4 mld zł.

* * *

NBS Communications jest jedną z najbardziej doświadczonych polskich agencji public relations. Od 1990 r. wspieramy naszych klientów w budowaniu i zarządzaniu wizerunkiem firmy oraz w skutecznym komunikowaniu się z otoczeniem. Specjalizujemy się w obsłudze transakcji kapitałowych, relacjach inwestorskich oraz w PR korporacyjnym. Przeprowadziliśmy ponad 130 kampanii wspierających oferty publiczne akcji (IPO) i debiuty giełdowe oraz kilkadziesiąt kampanii towarzyszących fuzjom i przejęciom. Do największych projektów IPO, w których NBS odpowiadał za kampanie informacyjne, należy zaliczyć debiuty giełdowe GPW, PZU, Taurona, Cyfrowego Polsatu, PKN Orlen, Banku Pekao, Allior Banku czy PlayWaya.

Najnowsze wiadomości z NBS
Clear Filters

NBS Communications otrzymało srebrną nagrodę w kategorii Najlepsza kampania dotycząca energetyki lub zrównoważonego rozwoju za Wielki Test Mobilności Miejskiej zrealizowany na zlecenie Arval Polska.

Podczas 22. edycji prestiżowego konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations, NBS Communications zdobyło aż dwie nagrody za projekt Wielki Test Mobilności Miejskiej, zrealizowany na zlecenie Arval Polska.

Zespół NBS znów triumfuje w konkursie PRWA Excellence Award organizowanym przez PR World Alliance, międzynarodowe stowarzyszenie agencji PR z całego świata. Wyróżnienie otrzymaliśmy tym razem za Wielki Test Mobilności Miejskiej, który zorganizowaliśmy we wrześniu 2023 roku wraz z naszym klientem Arval Service Lease Polska.