15 grudnia na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zadebiutowała Grupa Murapol, jeden z największych i najbardziej doświadczonych deweloperów mieszkaniowych w Polsce. Agencja NBS Communications odpowiadała za zaplanowanie, przygotowanie i realizację kampanii informacyjno-promocyjnej wspierającej ofertę publiczną akcji (IPO) Murapolu. Jej wartość sięgnęła 404 mln zł.
Było to pierwsze IPO na GPW w Warszawie od dwóch lat. Oferta publiczna akcji Murapolu objęła ostatecznie 12.240.000 akcji stanowiących 30% kapitału zakładowego spółki, a cena sprzedawanych akcji została ustalona na poziomie 33 zł za akcję.
Nowymi akcjonariuszami Murapolu zostali zarówno inwestorzy zagraniczni, jak i krajowe fundusze oraz duże grono inwestorów indywidualnych. Ci ostatni złożyli łącznie 3.830 zapisów na akcje. Zgłoszony przez nich popyt kilkukrotnie przewyższył ostateczną liczbę akcji przydzielonych tej kategorii inwestorów, przez co ich zapisy zostały zredukowane średnio o 84,63%.
Kapitalizacja spółki, wynikająca z ostatecznej ceny akcji sprzedawanych w ofercie, wynosiła około 1,35 mld zł, ale już od pierwszej minuty notowań rosła o kilkanaście procent. Na koniec pierwszej sesji kurs akcji Murapolu wzrósł do 37,6 zł, czyli o 13,9% w porównaniu z ceną z IPO, a wartość rynkowa spółki sięgnęła 1,53 mld zł.
Gratulujemy nowym inwestorom, którzy kupili akcje spółki. Bardzo dziękujemy Zarządowi Grupy Murapol za zaangażowanie i docenienie roli komunikacji w całym procesie IPO. Trzymamy kciuki za dalszy rozwój biznesu.
Dziękujemy również wszystkim doradcom za wyśmienitą współpracę: Santanderowi, Pekao, Erste, kancelariom Rymarz Zdort Maruta i White&Case, a także Rothschild & Co.